středa 15. června 2016

Bio kosmetika jménem Urtekram

Krásný den vám přeji!

Dnes si dáme malé bio okénko, co říkáte? Mám tu recenzi na několik produktů bio kosmetické značky Urtekram, která pro mne byla donedávna úplně neznámou. Avšak měla jsem to štěstí, že jsem měla možnost pár produktů této značky vyzkoušet. A víte co si myslím? Že to nebylo naposledy, co se mi doma něco od této značky objevilo :)


Šampon na vlasy Rasul

Tímhle bych určitě měla začít, protože pro mě je to rozhodně nejlepší kousek z celého testování. Už když mi od Lucky přišla nabídka, psala, že určitě doporučuje tento šampon, který ji nadmíru vyhovuje, věděla jsem, že si ho na testování vyberu. Nejen, že s přírodními šampony nemám kdovíjak výrazné zkušenosti, ale navíc tenhle tak zvláštně vypadá, že jsem ho musela očíhnout naživo :D



Oficiální popis: Pro všechny typy vlasů. Výtažky z máty zahradní způsobují lepší prokrvení vlasové pokožky i k lepší výživě vlasových cibulek. Při pravidelném používání může dojít ke snížení vypadávání vlasů, zmírnění lámavosti a omezení jejich třepení, snížení tvorby lupů a k růstu nových vlasů. Rasul - africké bahno je velmi výživné díky iontům vápníku, železa, křemíku a hořčíku, které obsahuje. Pokožku ani vlasy nikdy úplně neodmastí, což znamená, že je dál chráněna a je ideální i pro citlivou pokožku a suché vlasy.

Lahvička šamponu je prakticky nepraktická. Lépe bych to asi neřekla. Na jednu stranu je super, že má pouze takové to "zacvakávací" otevírání, kdy na jedné straně zatlačíte a otevře se vám opravdu malý otvor. Když si šampon lijete, tak si to fakt podle potřeby korigujete. Na druhou stranu ke konci balení už to není žádná sranda, šampon je hustší, takže špatně stéká a musíte lahvičku skladovat dnem vzhůru a obávám se, že úplně všechno z něho prostě nevyždímete. On je totiž poměrně hustý a těžší. Obsahuje dvě složky, na vrchu cca čtvrtina je gel, spodní část je trochu hustší a těžší gel, který má hrubší texturu. Nevím, jak lépe to popsat, není to prostě úplně gel, ale možná trochu fakt takové bahno. Je to něco neobvyklého a k tomu ta hnědá barva, co vypadá opravdu podivně.. No, z počátku jsem se tvářila nedůvěřivě :) Vůně šamponu je velmi jemná a nevtíravá a absolutně vůbec vám ji nedokážu přiblížit.. Možná bych řekla taková lehká vůně rašeliny/bahna s lehkým nástinem máty? Ale to berte hodně s rezervou :) Každopádně to není nic nepříjemného a opravdu je vcelku nepatrná. Co je pro mě osobně trošičku nepříjemné je malé pěnění. i když samozřejmě chápu, že u šamponu, který neobsahuje sulfáty, je to normální. Já jen, že tu pěnu mám prostě ráda :D A tady se ji dočkáte trochu v menším množství. Ovšem je tam, ne že ne ;) No a nejdůležitější jsou asi výsledky po umytí, že? U mě to je jednoznačně jeden z nejlepší výsledků, jakého jsem se po umytí šamponem dočkala. První poznatek: nijak výrazně se vlasy necuchají, ba naopak jsou takové nadýchané až rozčepýřené, pokud máte dorosty a krátké vlásky jako já, budete jak racochejl. Ale jsou tak nádherně jemné a lesklé a na dotek příjemné. Strašně se mi ten efekt líbí. Navíc mi vlasy vydrží umyté dlouhou dobu. Myji je pravidelně až každý třetí den. Což se možná může zdát někomu krátká doba, ale věřte, že byly časy, kdy jsem si musela mýt vlasy každý den. Jsem tedy nadmíru spokojená a opravdu vážně uvažuji o dalším balení do zásoby..

Pro některé z vás možná bude navíc plus i to, že jde o 100% přírodní produkt, veganský, netestovaný na zvířatech a tak dále.. Seženete tady, cena je 159 Kč za 250 ml.



Tělové mléko kokos pro normální pokožku

Krémíčky a mléka, to je moje! Takže ani tenhle kousek nemohl v testovacím balíčku chybět. Nakonec jsem ze všech možných variant (například Aloe Vera, Severská bříza, Růže..) vybrala Kokos. No jo, já jsem prostě kokosák.



Oficiální popis: Kokosové tělové mléko s čistým kokosovým olejem, bambuckým máslem, aloe vera a kyselinou hyaluronovou dokonale vyživuje, hydratuje a zvláčňuje pokožku, jako bonus ji nechává krásně provoněnou.

U lahvičky mléka objevíte pumpičku, takže opět prakticky nepraktické balení (achjo!). Z počátku ji určitě velmi oceníte. Nemusíte se bát, že byste si ho vylili moc a nějak blbě, ale párkrát pumpnete a hotovo. Nic neumastíte, nevylijete a tak.. znáte to. Jenže pak se dostanete ke dnu a v poslední cca pětině nastane problém, protože pumpička už mléko nepobírá a přichází tak složitá fáze dolování obsahu. Mléko má trochu krémovější konzistenci než bych od typického mléka čekala, takže se drží u dna a ven se mu moc nechce. Roztírá se ale bez potíží a stejně tak rychle se vstřebává, kromě příjemného pocitu pokožky, o něm nevíte. Žádný nepříjemný umaštěné tělo ani nepříjemná kluzká či otravná vrstva.. Jen nacucaná pokožka, na které podle pocitu poznáte, že jste namazaní, ale nijak vám to nepřekáží :) Hydratace je slušná. Nebudu tvrdit, že je nejlepší, jakou jsem kdy zažila, ale dostatečná pro normální a nepřesušenou pokožku. A málem bych zapomněla zmínit vůni, která je.. kokosová. Jak překvapivé. Čistě kokosová, žádná upravená a sladká, aby se líbila. Ale typická čistá jemně nahořklá vůně, přesně kopírující vůni kokosu. To se mi líbí. Škoda jen, že na těle se po chvíli ztratí, stačí půlhodinka a o vůni nevíte.

Sečteno podtrženo, za mě vcelku dobré tělové mléko, které snad nikoho neurazí. Jako není to věc, kvůli které si asi vyloženě sednete na zadek, ovšem ve výsledku není nic, za co bych mu mohla nadávat, kromě obalu. Najdete ho tady, cena je 235 Kč za 245 ml.




Tělový peeling Brown sugar

Poslední kousek z péče o tělo, který vám představím, je peeling z hnědého cukru. Víte, že jsem na peelingy značně ujetá, takže chápete.. Netřeba více dodávat.



Oficiální popis: Tělový peeling je pro pokožku celého těla velmi oživující a pečující. Při použití prokrvuje a obnovuje povrch pokožky a dodává jí hydrataci. Hnědý cukr je dlouho znám pro své hydratační a protizánětlivé účinky. Výběr z olejů zaručuje vysokou hydrataci a regeneraci pokožky v každém věku. Příznivé účinky jsou doplněny širokým spektrem obsažených vitamínů a minerálních látek. Bio éterický olej z levandule navozuje pocit uvolnění a relaxace.

Miluji peelingy a ještě víc mám ráda, když je hezky zabalený. Jako třeba tenhle ve skleněné baňce. To já můžu. Etikety jsou jednoduché a nevýrazné, ale tyhle skleničky prostě mají něco do sebe. A když je cukrový, nikoliv solný, tak je to taky fajn. Aspoň vás nebude štípat, naopak se bude při použití hezky sám rozpouštět a vaše tělo bude hýčkané a k sežrání. Jak můžete vidět na fotce, peeling je hnědé barvy, ovšem důležitější je, že obsahuje kromě cukrových zrnek také oleje. Takže je vám jasné, že kromě důkladného vydrhnutí a zbavení pokožky odumřelých buněk, bude vaše pokožka také hýčkána a pořádně vyživena. Není potřeba se po umytí s ním mazat, tenhle kousek tu péči obstará sám. Zrnka jsou poměrně hrubá, takže pokud máte raději jemnější kousky, tohle nebude úplně pro vás. Mně jednou týdně nevadí pořádné vydrhnutí. Mám hrozně ráda ten pocit znovuzrození a svěžesti.

Na peelingu není moc co zkazit, ani tenhle to nedokázal. Naopak u nich čekám vždy něco víc, než jen exfoliaci, což tenhle splňuje. Velmi příjemná záležitost, která se vám bude líbit, pokud si na peelingy potrpíte. Množství je 450 ml za 469 Kč, najdete ho zde.




Balzám na rty BIO

Poslední, co tu od této značky mám, je balzám na rty. To tu dlouho nebylo, protože poslední dobou jsem věrná svým stálicím. Ale nějakému závanu čerstvého vzduchu se nedalo odolat.



Oficiální popis: Balzám na rty je ideální pro každodenní péči o suché nebo popraskané rty. Vstřebává se rychle a nezanechává mastný dojem. Rty jsou vláčné, vyživené, hydratované a hebké. Tajemstvím těchto účinků není nic jiného než BIO bambucké máslo, které hydratuje a regeneruje pokožku, léčí oděrky a to vše velice efektivně. Ve spolupráci s kakaovým máslem, jojobovým olejem, olivovým olejem a včelím voskem poskytuje dokonalou ochranu a prevenci proti suchým rtům.

U balzámu se toho dá mnohé zkazit už u obalu. A bohužel, to je trošičku kámen úrazu i zde. Obyčejná umělohmotná tubička by mi ani tolik nevadila, to je normálka u většiny balzámů, ale musí být alespoň trochu pevná a balzám se musí dát jednoduše používat. To je tady trošičku horší, sice vysunout jde dobře, plastové víčko i spodní část drží pohromadě, ale obsah, tzn. tyčinka balzámu se v obalu nebezpečně klinká ze strany na stranu a já každou chvíli čekám, že nepřežije a zlomí se. Prozatím drží, ale obávám se, že je to otázka času. Balzám je světlý, nezabarvuje rty a nezanechává na nich ani žádný nepříjemný bílý film nebo nepříjemný zatěžující či lepivý pocit. Zůstane vám na rtech jen lehká vrstva, která vás určitě obtěžovat nebude. I když při aplikaci se zdá být balzám poměrně tuhý a rty musíte přejet několikrát a pořádně přitlačit. Tipuji, že je to trochu tužší kvůli obsahu včelího vosku, který tak funguje. Vůně vám také jako první připomene včelí vosk, v kombinaci s lehkým nádechem dalších olejů, které obsahuje. Ale všechno jsou pořád malichernosti, protože nejdůležitější je, jak balzámek funguje. Úplně jsem nečekala zázrak a ten se ani nekonal, můj mentolový Blistex je pořád nejlepší a myslím si, že to tak bude stále ještě dlouho. Ale pokud nemáte přesušené a rozpraskané rty, tohle by vám mohlo vyhovovat. Já ho používám opravdu ráda a dělá mi společnost každý večer před spaním a po silnějším kalibru sáhnu jen tehdy, když cítím, že potřebuji mentol a rychlou nápravu. Jinak jsem věrná tomuto kousku a vcelku nám to klape. Na rtech vydrží dlouho (když aplikuji na noc, tak až do rána) a účinky jsou sympatické, hydratace rtů a jejich výživa tam určitě je.

Balzám vůbec není špatný, pokud máte rádi spíše neochucené a neparfemované balzámy, které splní svoji funkci a rty hydratují, tak doporučuji omrknout. Zase si ale myslím, že nebude úplně vyhovující pro všechny a trpíte-li na opravdu vysušené a třeba popraskané rty, atp., tak omrkněte spíše hojící kousky typu Carmex, Blistex, atp. Cena je 123 Kč, najdete ho tady.


No a kdo dočetl až sem, gratuluji, protože to bylo celkem náročné :) Celkově musím zhodnotit kosmetiku kladně, protože tam není vyloženě nic špatného. Trochu se prohloubila moje chuť prozkoumávat další kousky bio kosmetiky, tak uvidíme..

Máte někdo s kosmetikou zkušenosti? Zaujalo vás něco?

19 komentářů:

  1. já jsem si od Urtekram oblíbila jejich produkty na vlasy, konkrétně kokosovou řadu :) tady mě hodně zaujal hlavně peeling!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omrknu kokosovku příště, už si chystám objednávku, musím prostě další šampon mít! :) Přijde mi tedy, že s dalším a dalším používáním jsou vlasy méně jemné, ale to bude asi i tím sluníčkem, co je šisuje.. protože jinak jsou pořád super :) :D

      Vymazat
  2. Ten peeling se mi líbí asi nejvíce. Značku ale vůbec neznám, takže jsem si recenzi celou přečetla. BEAUTYPUSINKA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě těší! :) Kosmetika je opravdu zajímavá a musím si minimálně šampon znovu pořídit :)

      Vymazat
  3. Na tuhle recenzi jsem se hodně těšila. Líbí se mi mléko, vůně musí být úžasná a jelikož miluji také peelingy, tak mě zaujal i ten.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsi člověk, který vidím peeling a má pocit, že ho nemůže nemít..? :D Já bych nejraději zkusila všechny na světě :D

      Vymazat
  4. Já tuhle znacku neznám, ale dost mě zaujal právě peeling :)
    Miska blog

    OdpovědětVymazat
  5. Zkoušela jsem už od nich dva šampony, ale ani jeden mi z nich nesedl : (

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Faaakt? :( Ty jo, já jsem s tímhle fakt spokojená a měla jsem v plánu zkoušet další, tak teď se trochu bojím :-/

      Vymazat
  6. Já mám tonikum na pleť s břízou a aloe šampon na vlasy. Urtekram vůbec není špatná značka :) .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas! :) Velmi mile jsem překvapená a musím říct, že mě to akorát ještě víc pohltilo a chci zkoušet víc bia! :D :)

      Vymazat
  7. Od tejto znacky som mala telove mlieko a bolo fajn. Vyrobky vyzeraju sympaticky, ale na Slovensku je problem nieco od tejto znacky zohnat.
    |Kaviareň u mačky|

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je, to je škoda! Tak snad se časem trochu rozšíří i k vám! :)

      Vymazat
  8. O tejto značke som ešte nepočula, ale určite by som rada vyskúšala :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem o ní také moc nevěděla, než mne oslovili, ale je to škoda, protože je fakt bomba.. Jsem ráda, že jsem si zase rozšířila obzory! :D :)

      Vymazat
  9. Já mám od nich šampon s kondicionérem a bohužel mi dvojice nesedla.
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  10. Tuto značku neznám, ale vypadá to skvěle. Hlavně ten peeling. ten bych si dala :-D . Jak je někde nápis cukr, tak už se mi sbíhají sliny :-D . Já mám taky svoji oblíbenou přírodní kosmetiku , ale peeling nemám, takže díky za tip. Zase jsem o kus moudřejší :-) .

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mi udělá obrovskou radost! Děkuji! :)